Studier viser at mange barn kan få det bedre om de ikke har melk i kostholdet.Et studie fra universitetet i Stavanger, Senter for leseforskning har kommet til at barn med lærevansker kan gjøre det bedre om de kutter ut melk og/eller gluten i barnas kosthold.
Trebarnsmoren Margit Vea har skrevet en god artikkel om dette på
